Maximilian Wiedemann

Maximilian Wiedemann heeft het begrip ‘Urban Art’ een nieuwe definitie gegeven. In plaats van het bespuiten van muren waarmee hij is begonnen heeft hij de overstap gemaakt naar diverse andere media outlets. Max heeft in opdracht gewerkt voor een aantal van de meest exclusieve merken en verschillende bekende sterren. Hij ziet zichzelf als een camera lens voor celebrities en verdiept zich in de vastlegging van de leefomgeving van deze ‘Rich and Famous’.

Het werk maakt zichzelf kenbaar door het gebruik van spuitbussen, druktechnieken, neon en installaties. De invloedssferen zijn direct herkenbaar zoals fashion en statussymbolen.

Messcherpe Humor gericht op ijdelheden van de ‘Rich and Famous’

Karl Lagerfeld is een belangrijk persoon in de doorbrak van deze kunstenaar, hij heeft Max persoonlijk voorgesteld aan de redacteur van de Franse Vogue Karin Roitfeld. Toen Karl zelf ook een schilderij kocht van deze kunstenaar kwam Max direct in de spotlight te staan. Vele bekende mensen gingen hem na en zijn ondertussen fans en verzamelaars. Hieronder te vinden; Bono, Kate Moss, Elle MacPherson, Tamara Ecclestone en Lindsey Lohan.

Belangrijk in het werk is dat deze cultuur constant veranderd, Max veranderd mee door en zal blijven verassen door zijn messcherpe humor gericht op de ijdelheden van de ‘Rich and Beautiful’. Doordat Maximilian zichzelf ook in deze wereld begeeft geeft hem dat de perfecte kans om deze omgeving te documenteren wat resulteert in prachtige werken.

MEER VAN DEZE KUNSTENAAR